16 September 2011

TIPS: Sayangi Bibir Anda

 

 

bibir

Setiap orang yang bernama wanita kat dalam dunia ni, termasuk la aku kan, memang nak sangat ade bibir yang cantik dan sihat.  So, dengan ini, aku nak share dengan korang semua macam mana nak jaga kita punya bibir ni supaya tak kering ataupun menggelupas okay :)

 

- Orang tua-tua kata, kalau nak bibir tu cantik, sebelum tidur, sapukan madu kat seluruh bibir kite tu ...  Insya Allah kalau buat selalu, bibir kite akan jadi merah semula jadi :)

- Kalau nak pakai lipstik tu, pastikan lipstik kita tu ade kandungan yang boleh melembapkan bibir kita.  Ataupun, before pakai lipstik tu, sapu dulu lip balm ..

- Bagi yang tak suka pakai lipstik, sekurang-kurangnya pakai la lip balm or lip gloss ke supaya bibir kita takde la nampak kering, pucat dan tak bermaya...

- Paling penting.... Jangan biasakan diri korang dengan melembapkan bibir menggunakan air liur... Sebab, air liur tu la salah satu sebab kenapa bibir kering...

 

Macam aku, aku suka sapu bibir aku dengan lip balm.. Aku suggestkan...

 

img8 sheer color strawberry

Lip balm dari Lip Ice. Bukan ape, aku dah guna jenama ni dari aku sekolah menengah lagi. Alhamdulillah, hasilnya tak pernah  mengecewakan aku..  Bibir aku sntiase lembap bila pakai :) 

DSC00372[1]

DSC00374[1]

Okay, lip balm yang agak bagus jugak, dari The Body Shop...  Dia ade perisa buah buahan. Tapi, pilihan hati aku, Raspberry gak sebab sedap... hahaha... So far, pakai benda ni best la jugak... Bagus juga if korang pun try...

 

Okay... Ni je yang dapat aku share kan... So, semoga korang dapat la sikit-sikit input yang baru dari Diari Comel Saya ni okay <3

3 comments :

  1. Cik Bunny ada masalah bibir kering sejak kecil lagi =(
    nway, thanks q so much share pasal ni. Harap membantu

    ReplyDelete
  2. @Cik Bunny oooo... yke.. selamat mencuba yer cik bunny :)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi membaca :)
Anda komen, anda comel <3

 

Her Diary by Myra Amira Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork