05 October 2011

TIPS: Selulit? Sila Pergi Jauh-Jauh

 

 

Selulit? Ape selulit tu? haaa... Selulit tu sebenarnye lemak yang ade pada lapisan kulit. Boleh kata, hampir setiap dari kita mengalami masalah selulit ni.. huhuhu. Selulit selalunye bermastautin kat bahagian perut, peha, betis ataupun punggung. So, macam mne nak hapuskan selulit ni..??

Pemakanan

Okay, memang la kalau nampak makanan, semua nak. Huhuhu..  Tapi kena ingat, makanan yang berlemak dan bergula, kafien and makanan yang terlalu banyak kandungan garam HARUS dihindari.Sebab? Sebab makanan2 jenis ni la yang boleh menjemput selulit bertamu ke anggota badan kita :)

Berat badan

Ha, yang ni aku baru tahu. Kita kena kurangkan berat badan kita ke tahap yang ideal. So, rajin-rajin la bersenam yer kawan-kawan :)

Dua perkara ni, boleh dikira sebagai yang asas je lah kan...

Bio-Oil-60ml !B4JjNe!B2k~$(KGrHqZ,!i4EydT3tmMtBMozO9Qe0Q~~_35 Okay, zaman sekarang ni, banyak dah produk yang dijual untuk hilangkan selulit. Macam aku, aku cadangkan Bio Oil ataupun Rosken Skin Repair Bio Serum ni. Hasilnya setakat ni alhamdulillah. Memuaskan hati aku :)

losyen1

Losyen Mustajab ni pun berkesan untuk kurangkan selulit. Tapi, kena konsisten la pakai. jangan la pakai ala kadar. kena rajin. baru nampak hasilnya :)

TAPI, apa yang aku pernah baca, selulit jugak dapat dikurangkan dengan cara skrub badan. Ala, kalau korang malas sangat nk skrub badan korang selalu, cukup la if korang buat dalam dua minggu sekali. Insya Allah selulit2 yang ada, berambus dari hidup korang :)

body-scrub

Okay la.. Di harap entri malam ni sedikit sebanyak dapat bantu korang :) Terima kasih sebab sudi baca <3

0 comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi membaca :)
Anda komen, anda comel <3

 

Her Diary by Myra Amira Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork