21 January 2014

Tips Tingkat Mood Di Tempat Kerja/Belajar

Assalamualaikum wbt..

Sekadar nk share ngan korang sebenarnya, mcm mne saya handle diri ni untuk sentiasa ade mood time kerja.

Mcm post yg lepas, saya ade mention yang saya tengah praktikal. Well, kt mna-mna pun ade tekanan. So, untuk elakkan saya jd moody kat tmpt kerja, saya pun google la mcm2 tips and try. 

Apa yang saya cuba adelah, pakai baju berwana ikut hari. 

 Isnin - Putih 
Selasa - Pink/ Purple
Rabu - Biru
Khamis - Kuning/ Oren
Jumaat - Hijau
Sabtu - Merah/ Maroon
Ahad - Hitam 

Actually, benda ni bukan la untk dipercayai 100%. Tapi jujur saya cakap, saya dapat rasa aura warna tu setiap kali saya pakai baju mengikut hari. Saya rasa lebih ceria and still mampu nk bergelak tawa dengan abang2 cameraman kat sini. Saya rasa semua positif. Semuanya pada diri kita jugak sebenarnya. 

Maybe korang bole try kot. Mane tau korang akan rasa apa yang saya rasa. Betul x? 

Lepas praktikal ni maybe saya nk try time pergi kelas pulak. Nak tengok mcm mana hasilnya :) 

0 comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi membaca :)
Anda komen, anda comel <3

 

Her Diary by Myra Amira Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork