17 December 2015

ISU BAHAYA KAPSUL HORMON PERFECT LADY




Hari demi hari, aku tengok banyak komen yang aku terima pasal entri aku  AWAS! Bahaya Kapsul Hormon yang aku post lama dulu. 

Baiklah, di sini, aku nak terangkan, kenapa dan mengapa aku share pasal kapsul tu. Seperti wanita-wanita lain, aku pun memang tak pernah lari dari nak upgrade diri. Nak cantik, nak kurus dan sebagainya. Maka, dengan kuasa internet, aku google dan research pasal semua produk yang dijual. Sampailah aku terjumpa produk kapsul hormon ni.. 

KENAPA aku kate bahaya? First, aku baca description produk niKAPSUL HORMON UNTUK WANITA & NYAH(PONDAN) SAHAJA..
AMARAN!! = TIDAK SESUAI UNTUK LELAKI SEJATI & IBU MENGANDUNG!!!! 

Itu pertama kali aku baca description macam tu. So aku macam ye tak ye nak percaya. So, aku pun try la tanya KKM. Tak sangka pula KKM reply and bagi feedback. So, apa yang mereka inform aku, aku share pada semua

Oleh itu, aku nak clearkan, bukan aku nak tutup periuk nasi orang yang jual produk ni. Jauh sekali aku nak buruk-burukkan. Aku cuma berkongsi, supaya kalau produk ni takde kelulusan KKM, pihak manufacturer kena la amek inisiatif untuk daftar kan produk dorang ni. 

Isu KKM boleh dibeli dengan tak boleh beli..... I don't really know about that. Sebab masa aku tanya KKM pasal pil hormon ni, itulah pertama dan terakhir aku tanya KKM. So, aku memang tak arif pasal KKM boleh dibeli ke apa... 

Seterusnya, aku juga sangat-sangat mengalu-alukan komen-komen yang membina dan murah dengan pandangan serta pendapat. Politik-politik, sila pergi blog politik ye. Awak nak anti kerajaan ke, anti pembangkang ke, anti KKM ke, itu masalah awak. Seperti yang aku cakap, boleh pergi ke blog politik. Banyak komen berunsur negatif yang aku terima. NAMUN, demi memastikan polisi dan prinsip blog aku ni terjaga, aku tapis dlu komen sebelum publish.  I hate keyboard worrior. Aku benci orang yang suka bagi komen dan aura negatif ni. Kepada yang berkongsi pendapat, terima kasih. Saya belajar benda baharu :) 


Akhir kata, aku nak mintak maaf kalau ada komen-komen aku yang menyakitkan hati. Bukan apa, sebab aku spesis manusia yang cuma tahu cakap straight to the point. Thats it :) 
Thank for reading! 


0 comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi membaca :)
Anda komen, anda comel <3

 

Her Diary by Myra Amira Copyright © 2013 Designed by Alieff Artwork